کد خبر: 1218939
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
نکته حائز اهمیت اینکه گروه‌های جهادی بدون هیچ گونه منفعت مالی اقدام به خدمت‌رسانی در شهرستان مهر و نقاط محروم می‌کنند و نقش چشمگیری در بهبود زیرساخت‌ها و وضعیت زندگی ساکنان محروم منطقه و روستا‌ها دارند. 
علیرضا تقی‌زاده 
مسئول بسیج سازندگی شهرستان مهر
جوان آنلاین: در شهرستان مهر واقع در استان فارس صندوق‌هــای قرض‌الحســنه زیادی راه‌اندازی شده است که در کنار دیگر ظرفیت‌ها مانند تسهیلات بانکی تبصره ۱۶ توانسته‌اند خروجی خوبی داشته باشند. در این میان تفاهم‌نامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) هم مزید بر علت شده تا تسهیلاتی در حوزه اشتغال خرد و خانگی به تمام همشهریانی که قصد ورود به عرصه تولید و کارآفرینی دارند، پرداخت شود. 
نکته حائز اهمیت اینکه گروه‌های جهادی بدون هیچ گونه منفعت مالی اقدام به خدمت‌رسانی در شهرستان مهر و نقاط محروم می‌کنند و نقش چشمگیری در بهبود زیرساخت‌ها و وضعیت زندگی ساکنان محروم منطقه و روستا‌ها دارند. 
در حال حاضر حدود ۵۴ گروه جهادی در شهرستان مهر آماده خدمات‌رسانی در هر شرایطی هستند. اقدامات جهادگران باعث شده است با برپایی اردو‌های جهادی در عرصه‌های مختلف به محرومان خدمات‌رسانی کنند. این جهادگران با برپایی این اردو‌های جهادی مهم‌ترین آرمان‌شان رفع محرومیت در این مناطق و همچنین خودسازی است. 
اردو‌های جهادی فرصتی ارزنده به منظور رفع محرومیت در مناطق محروم و کم‌برخوردار فراهم کرده‌اند که باید همکاری لازم از سوی ارگان‌ها در راستای فعالیت مطلوب‌تر این گروه‌ها صورت پذیرد، بنابراین انتظار می‌رود خیرین، نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی نیز در این راه با گروه‌های جهادی همکاری کنند. در شهرستان مهر که بسیاری از مناطق آن از محرومیت رنج می‌برند، جهادی‌ها همواره در راستای امیدبخشی، ایجاد نشاط و روحیه در مناطق کم‌برخوردار، روستایی، صعب‌العبور و حاشیه‌ای تلاش بسیاری دارند؛ آن‌ها به این مناطق می‌روند تا بذر امیدواری را در دل‌ها بکارند و با فعالیت‌های خود در عرصه‌های مختلف رنگ و بوی تازه‌ای به این مناطق ببخشند. 
دیگر اقدامات بسیج سازندگی در حوزه‌های بهداشت، درمان، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی است. در همین راستا ۳۴ صندوق قرض‌الحسنه در شهرستان مهر راه‌اندازی شده است که با استفاده از دیگر ظرفیت‌ها مانند تسهیلات بانکی تبصره ۱۶ و تفاهم‌نامه‌های کمیته امداد امام‌خمینی (ره) تلاش می‌شود تسهیلاتی در حوزه اشتغال خرد و خانگی ارائه شود. 
همچنین در حوزه محرومیت‌زدایی پروژه آبرسانی به ۲۵ روستا و ساخت، مرمت و بهسازی مسکن محرومان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال انجام است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار